A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, October 4, 2010

Kenangan PGN

Malam Pra-Graduan (PGN) malam yang paling ditunggu2 oleh pelajar semester akhir pengajian. Malam melaram untuk mereka terutamanya siswi. Saya amat jarang menghadiri program ini-rasanya baru kali kedua walaupun selalu menjadi AJK penganjur.
Bila program di waktu malam, anak dan suami menjadi isunya. Lagipun jarak yang jauh antara Melaka ke Segamat juga waktu lewat malam menyebabkan saya jarang menyertai program ini.


Untuk semester ini, PGN telah diadakan pada hujung minggu lepas. Selaku AJK Anugerah Pelajar saya terpaksa pergi juga. Memang melaram habis la anak2 dara UiTM Johor malam tu..macam2 fesyen digayakan mengikut tema 1 Malaysia. Hmmm..peluang yang datang sekali sebelum grad..Malam itu jadi malam 'kelepasan' untuk mereka bergaya sakan.


Teringat zaman saya study dulu. PGN malam yang ditunggu2. Dari awal semester lagi saya dan rakan2 sudah merancang baju apa yang akan dipakai untuk majlis PGN sedangkan kuliah pun belum mula lagi!...:) Persiapan untuk satu malam mengambil masa satu semester..tapi akhirnya kami tak dapat sertai PGN kerana ada test pada malam yang sama..Hancur harapan nak bergaya sakan. Sudahnya baju tu terperap di dalam almari dan kami PGN di dewan test...:(

No comments: