A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, October 22, 2010

Lama-lama Saya Pun Suka



Saya menerima hadiah-CD Maher Zain beberapa bulan yang lepas. Lebih tepat, pada awal bulan Jun. Lagu-lagunya berunsurkan ketuhanan dan dinyanyikan dalam Bahasa Inggeris. Saya dapati ianya biasa-biasa sahaja walaupun ada lagu2 yang sedap untuk didengar. Adalah lebih kurang 2 kali saya mendengarnya lepas tu ianya terletak elok di atas meja komputer di ofis.

Kebelakangan ini saya rasa ramai yang menyebut2 nama si penyanyi ini. Sana sini orang sibuk bercakap tentang album dan konsert Maher Zain. Danish pun dah pandai menyanyikan lagu InsyaAllah yang ada dalam album tersebut. Ini menyebabkan saya tergerak untuk mendengar balik cd tu.

Saya pasang cd itu sepanjang waktu kerja. Ianya berulang2 dari pagi hingga petang. Saya semakin suka dengan lagu2 dalam cd itu. Bila didengar banyak kali, lama2 ianya melekat di hati dan saya akui cd ini menarik untuk didengar. Rugi pulak rasanya tak dengar sebelum ini.

Kata pepatah, kalau tak kenal maka tak cinta. Dalam kes ini, saya dah dengar dan kini saya dah suka...:)

Awak...saya suka cd ini!

2 comments:

Anonymous said...

salam puan...cuba dengar cd[utube] sami yusuf..boleh tahan juga...dilla.

mamadanish said...

salam dilla...i will...InsyaAllah