A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, October 26, 2010

Bila Berjanji...


Selalu kan kita dengar orang kata "lembu dipegang pada tali, manusia dipegang pada janji".
Bermaksud, bila kita berjanji kita mesti tepati. Sebenarnya bukan mudah untuk menunaikan janji. Ada yang pandai berjanji tapi tak pandai pula nak tepati. Ada ketikanya kita berjanji hanya untuk melepaskan diri dari sesuatu keadaan atau situasi tanpa ada rasa tanggungjawab untuk menunaikan janji itu. Lebih kepada janji2 manis, takpun kira lidah bercabang.. (betul ke perumpamaan ni..)

Saya letih dan penat berurusan dengan orang yang susah sangat menepati janji. Perkara yang dijanjikan tak tahu bila akan tertunai. Dari sehari ke sehari janji itu hanya tinggal janji. Entah bila akan bernoktah saya pun tak pasti.

Saya pula bukan orang yang suka mendesak atau bertanya banyak kali. Kalau selalu sangat bertanya nanti saya sendiri yang rasa malu walaupun hakikatnya saya berhak untuk bertanya. Saya lebih senang bertanya sekali dua dan selepas tu tengok apa progress. Tapi orang yang macam ni bila kita diam, dia pulak buat senyap. Sudahnya perkara yang sepatutnya selesai awal tertangguh dalam jangka waktu yang tidak munasabah.

Geram? Saya memang geram..tapi simpan je dalam hati. Saya akan cerita pada dia yang saya percaya. Jadi sape2 yang jadi tempat saya meluahkan rasa tu, tahan jelah ye....:)

No comments: