A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, October 31, 2010

Bola


Semalam berlangsung Piala Malaysia dan Kelantan adalah juara Piala Malaysia edisi 2010. Gomo Kelate Gomo...

Saya ni bukanlah peminat fanatik bola sepak. Tambahan dulu Ijam pun tak minat bola jadi kami tak kisah pun piala apa yang berlangsung. Tetapi semalam saya terasa berminat pula nak tonton perlawanan itu. Saya mestilah sokong Kelantan sebab papa Danish orang Kelantan...:)

Saya teringat abah saya bila bercakap pasal bola. Dulu kalau ada perlawanan bola sepak, kami adik beradik akan resah di depan tv. Kalau boleh elakkan tukar2 siaran ke terutamanya TV1 (masa tu belum ada astro lagi) sebab selalunya perlawanan bola disiarkan di TV1. Kalau tertekan ke siaran itu dan kebetulan ada perlawanan bola sepak, memang 'penalti' lah jawabnya. Abah tak akan tukar ke siaran lain. Pujuk rayu macam mana pun tak jalan. Sudahnya kami terpaksa juga layan bola. Tengok juga tv walaupun dalam hati berbuku2 menahan marah. Tetapi lebih marah pada siapa yang telah gatal tangan pergi tukar2 siaran. Tak sanggup untuk tunggu perlawanan yang lama, selalunya kami akan masuk bilik tanda kalah dan orang yang gatal tangan tukar siaran akan diboikot.

Sekarang Abah berkuasa penuh untuk tengok perlawanan bola bila2 masa, tak kisahlah piala apa pun. Kami semua kini jauh untuk berebut siaran dengan Abah. Kadang2 rindu juga untuk berebut siaran tv macam dulu...:)




No comments: