A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, January 20, 2011

Benda Baru

Pagi tadi saya ke rumah Prof Kamil untuk mesyuarat pertama PERKIM Segamat. Saya adalah AJK yang dilantik semasa Mesyuarat Agong PERKIM beberapa bulan yang lepas. Ini adalah benda baru dan pengalaman pertama saya terlibat dengan pertubuhan amal. Bila difikirkan semula macam segan juga berada dalam kumpulan ini kerana saya rasa saya tiada kualiti/identiti yang sinonim dengan PERKIM. Semasa dicalonkan sebagai AJK, sejujurnya saya mahu menolak, tetapi rasa hormat terhadap ahli2 yang rata2nya sebaya bapa & ibu saya membuatkan saya akur dengan pemilihan itu. Saya terima seadanya walaupun dalam minda macam2 yang saya fikirkan.

Secara jujurnya, saya tidak tahu dan tidak nampak apa yang Allah aturkan untuk saya. Kenapa saya dipilih dalam kelompok ini juga saya tak boleh nak cari sebabnya. Tetapi saya yakin ada sesuatu yang Allah aturkan untuk saya melalui ketetapan ini.

Saya suka dengan pengalaman baru ini. Bekerja untuk sesuatu yang di luar rutin tugas saya. Hmmm..menarik! dan saya akan cuba untuk memberikan yang terbaik untuk pertubuhan ini. Sesuatu benda yang baru, kalau dilihat dari sudut yang positif pastinya menerbitkan rasa excited dalam diri. Kita yang menentukan sama ada benda itu menyeronokkan atau sebaliknya.

Semasa berborak2 dengan Kak Roza (tuan rumah), saya belajar satu lagi benda baru-roti mariam. Pernah dengar? saya sendiri pun baru pertama kali mendengarnya. Kak Roza bercerita tentang roti yang dicipta oleh ibunya sendiri tetapi tidak dinamakan dengan nama sendiri. Dari cerita beliau, nampak macam sedap lagipun resepi dan caranya tidaklah terlalu complicated. Ini menyebabkan saya macam nak mencuba. Saya paling malas nak mencuba sesuatu masakan yang memerlukan bahan2 yang pelik2 dan macam susah nak dapat kat Segamat. Bahan2 roti mariam adalah bahan2 biasa dan bukan yang pelik2 menyebabkan saya rasa confident untuk mencuba.

Saya akan cuba buat benda baru ini. Nanti kalau menjadi, saya akan bagi Kak Roza rasa. Kalau tak menjadi, saya akan bagi dia rasa juga tapi bukannya roti mariam, dah tukar jadi roti jaja..roti saya, saya punya suka lah nak letak nama apa..kann......:)

1 comment:

saljuhumairah said...

seronok..
nak join PERKIM jugak boleh ker?
pastu nak jumpa prof. Kamil.