A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, November 19, 2010

Basah Kuyup

Kebelakangan ini boleh dikatakan setiap petang hujan di Segamat. Hujan lebat lewat petang kadangkala membawa hingga ke malam.

Hari ini hujan lebat mencurah-curah bila saya menjemput Danish. On the way balik dia nak singgah di pasar malam. Beria-ia dia nak makan cup corn. Mulanya saya memang tak layan tapi bila dia bersungguh nak cup corn saya jadi tak sampai hati.

Dalam hujan yang mencurah dan sudah hampir senja saya redah juga ke gerai cup corn. Danish suka sangat bila berhujan. Payung yang kami gunakan masih tak mampu menampung hujan yang turun mencurah lebat. Payah juga nak berjual beli dalam keadaan macam tu. Mana nak pegang payung, nak hulur duit dan nak pegang si kecil yang asyik nak membasahkan diri dengan hujan.

Danish pulak saje2 je nak basah2kan badan dalam hujan. Dia sengaja berjalan dalam lopak2 air yang bertakung dan saya terpaksa mengejar untuk memayungkannya. Sudahnya saya kemana, payung kemana. Saya basah kuyup kerana nak payungkan si kecil tu. Bayangkan seorang wanita yang macam anggun dengan baju kurung Pahang dan kasut tumit tinggi tapi basah kuyup dari kepala ke hujung kaki. Susah sangat nak handle, saya tutup payung dan redah aje hujan yang lebat. Alang2 dah basah biar la kuyup. Ini semua gara2 cup corn Danish!

Tetapi sekali-sekala main hujan seronok juga..:)

No comments: