A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, September 8, 2010

Selamat Hari Raya

Hari ini hari terakhir saya bekerja sebelum Aidilfitri. Esok InsyaAllah saya akan mula bercuti raya. Kampus pun sudah mula lengang semenjak awal minggu lagi. Dalam situasi begini, mood bekerja seakan merudum. Lagipun ramai kawan-kawan yang sudah pun bercuti raya.

Saya tidak bercuti lama. Cukuplah sehari sebelum dan sehari selepas raya. Bila ditambah dengan cuti Hari Raya kira lama jugalah di kampung. Perjalanan Segamat-Pontian hanya mengambil masa lebih kurang 2 jam. Saya tidak perlukan cuti yang panjang kerana hujung minggu pun boleh balik.

Tahun ini tahun kedua saya mengambil cuti yang sangat minima. Kalau sebelum ini agak panjang juga bercuti raya terutamanya jika tiba giliran balik kampung mentua di Kelantan. Kadang-kadang terbit juga rasa rindu untuk balik kampung jauh-jauh macam dulu. Saya redha dan sedang menyesuaikan diri dengan perubahan yang berlaku. Saya perlu kuat untuk melalui masa hadapan walaupun ada ketikanya kenangan lalu menyebabkan jiwa dan perasaan saya goyah.

Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua. Semoga Aidilftri ini menjadikan kita lebih dekat kepadaNya, lebih mensyukuri nikmat-nikmatNya.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR & BATIN




1 comment:

Anonymous said...

Salam puan..di hari raya ni sya tak tau kenapa sya terkenangkan puan...semuga puan berbahagia berhariraya bersama keluarga...