A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, September 15, 2010

Demam Lagi

Semalam saya mula kembali bekerja tetapi saya rasa tak berapa seronok. Kepala saya terasa berat dan badan saya rasa tak sedap. Hati pun rasa malas sangat nak bekerja. Mungkin keadaan kampus yang masih lengang menyebabkan saya rasa begitu. Menjelang tengahari sakit kepala saya semakin menjadi-jadi sehinggakan terasa macam ada batu besar di tengkuk saya. Saya rasa ofis saya sejuk sangat. Sendi-sendi pun terasa lenguh. Saya betul-betul tak larat.
Saya hanya berbaring sementara menunggu waktu berbuka. Saya berbuka dengan segelas air. Tekak saya tak mampu nak terima makanan. Terasa pahit benar. Saya saja check suhu badan. 38.3 darjah celcius-saya demam. Patutlah saya rasa tak sedap badan.

Demam lagi! Seingat saya lebih kurang 2 bulan lepas saya dah demam ni demam lagi. Seminggu sebelum raya saya selsema teruk. Kalau ikutkan sejarah hidup, saya agak payah untuk demam. Kadang-kadang dalam setahun tu saya tak demam langsung. Sekarang ni macam senang sangat sakit. Allah tarik sedikit nikmat kesihatan dari saya agar saya lebih menghargai nikmat yang diberikan. Benar kata orang - Ingat Sihat Sebelum Sakit...


2 comments:

Anonymous said...

Salam Puan...banykkan minum air barli atau limau ya...jangan sekali2 minum air ais w/p bila dah sihat..he hee sekadar berkongsi puan.. janganlah terlalu 'push' diri puan..saya rasa puan banyak berfikir dan bersedih..saya faham tapi yalah berat mata memandang berat lagi bahu memikul..saya harap puan cepat sembuh..saya hanya dapat bersimpati ...dan berdoa sebagai sesama sister in islam agar puan amt tabah dalam menghadapi hidup bersama anaknda puan..Dilla

mamadanish said...

TQ Dilla..demam sebab bnyak sangat makan rendang kot...:)