A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, August 18, 2010

Rindu Seorang Ayah

Seorang ayah juga adalah seorang manusia biasa yang punya rasa rindu, cinta, kasih dan sayang. Tidak ada kurangnya kasih seorang ayah berbanding kasih si ibu, malah ada ketikanya kasih seorang ayah mengatasi kasih seorang ibu.

Seorang lelaki yang bergelar ayah pasti akan merasai rindu pada sang anak tatkala tidak mampu bertemu, tidak berdaya memeluk dan mengelus manja sang anak. Perpisahan yang berlaku bukan kemahuan diri, lantaran terpaksa akur dengan keadaan. Terbayang-bayang wajah sang anak. Terdengar-dengar suara comel memanggil "Ayah". Itu semua terpaksa dibiarkan berlalu walau dalam hati menggebu untuk bertemu.

Tatkala rindu mencengkam perasaan dan sang anak tidak mampu digapai, lalu apakah yang boleh dilakukan? Hanya kekuatan jiwa dan keteguhan iman menjadi taruhan. Air mata lelaki juga bisa tumpah kerana lara jiwa dan sarat rindu yang ditanggung.

Namun apa pun, yakinlah...Allah tidak akan menduga kita untuk sesuatu yang kita tidak mampu lalui. Allah itu Maha Adil, Maha Pengasih juga Maha Mengetahui.

No comments: