A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, June 30, 2010

Ayah Su Danish

Ijat @ Ayah Su Danish (adik bongsu Ijam) datang berziarah semalam.
Rasanya kali terakhir kami berjumpa adalah setahun yang lepas. Adalah beberapa kali bertanya khabar melalui telefon. Lalu, bila semalam dia memaklumkan akan datang ke rumah, Danish merupakan orang yang paling gembira. Senyuman tanda dia sangat2 excited nak jumpa Ayah Su tak boleh nak disorok2.

"Ayah Su dah ada car baru. Siap warna black lagi"..Komen Danish bila dia nampak kereta baru Ayah Su. Oh....patutlah Ayah Su boleh melawat kami..dia dah punya kereta sendiri rupanya. Alhamdulillah, rezeki yang semakin bertambah nampaknya.

Kalau sebelum ini, agak susah untuknya bergerak kerana tiada kenderaan sendiri. Sementelah tempatnya bertugas berada jauh di ceruk2 mana ntah. Maklumlah kan NAVY.. Kesempatan berada di Kuantan dan dah ada kereta sendiri digunakan untuk melawat kami. Syukur, dia masih tak lupa pada kami, terutamanya Danish. Sebelum2 ini, bukannya dia tak ingat pada Danish, cuma sukar bergerak bila tiada kenderaan sendiri.

Danish dapat cuti hari ini -tak perlu ke rumah baby sitter dan sepanjang hari dia melayan Ayah Su. Silap2 Ayah Su yang melayan dia..hehehe...

Bila saya tengok Danish bergurau senda dengan Ayah Su, saya terfikir, mungkin beginilah caranya dia akan bergurau dengan Papanya-jika Ijam masih ada.

Lepas ni Ayah Su bolehlah selalu2 melawat kami di sini sebab dah ada DBR XXXX... :)

No comments: