A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, March 2, 2013

Cerita Pelajar

Sudah 2 minggu saya menjadi 'student'..1st assignment dan presentation pun dah selesai.
Lot more assignments waiting ahead..

Kembali kepada rutin stayback sebab siapkan assignment..Bila jadi student yang dah berkeluarga ni lain macam sikit rasanya. Anak buat homework, mama pun sama juga..hihihihi

Saya perlu berjalan jauh untuk ke kelas..students' parking agak jauh dari blok. Kalau dulu tempat parking cuma beberapa langkah je dari pintu ofis. Sekarang ni saya kena berjalan lebih daripada 300 meter setiap hari. Kemana-mana pun saya lebih suka berjalan kaki daripada berpusing-pusing mencari parking. Buat sakit hati je kalau kena surat cinta pak guard nanti.

Sudahlah cuaca JB sekarang ni teramatlah panasnya, berjalan kaki ke mana-mana membuatkan peluh saya mencurah-curah. kalau dulu 8 jam sehari duduk dalam aircond..tidur pun pasang aircond, sekarang ni meredah panas dan terik ke hulu ke hilir..terasa mewahnya masa kerja dulu..hihihi..
Pendekatan terbaik, lepak duduk dalam library-sejuk, nyaman dan selesa..boleh tidur dibuatnya..:)

Ada baiknya berjalan kaki ni, dapatlah membantu mengecilkan peha, bakar lemak, jantung pun sihat..cumanya, saya simpan la semua high heel yang ada..duduk diam-diam dalam kotak..pakai kasut flat je..lebih selesa dan kaki pun takde blister..no more 3 inches peep toe, no more 4 inches wedges..huhuhu..

Pengalaman dan perubahan baru. Seronok juga jadi student walaupun asyik mengantuk je baca artikel. I like numbers more than words..terpaksa baca jugak walaupun rela dalam paksa..hehehe..Kalau agak2 dah tak boleh tahan sangat, saya zzzzzzz je...bila kelas, pandai2 la jawab..hihihi

No comments: