A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, April 26, 2011

Kemenangan Pertama

Hari minggu lepas, Ar-Raudhoh mengadakan majlis sambutan Hari Lahir untuk mereka yang lahir pada bulan Jan-Mei juga ada acara kuiz. Danish pun take part walaupun dah ponteng sekolah hampir seminggu sebab demam balik dari Langkawi. Saya tiba seawal jam 8.00 pagi. Maklumlah AJK lah katakan...:)

Ini pengalaman pertama saya hadir program sekolah Danish..Mula2 anak2 semua di bawah kawalan. Sejam dua lepas tu, anak2 semua dah mula buat perangai. Mana yang dah berpeluh, bergumpal, menangis dan macam2 lagi. Pukul 10.30 Danish dah merengek lapar. Siap sound ustazah dia kenapa tak bagi makan kat kanak2...hahaha...

Seronok tengok dia take part dalam group activity. Bangga dia bila saya kata dia berani dan pandai..senyum lebar bukan main..Dia dah semakin pandai bergaul dan bertolak ansur. Dah besar dah anak saya..Kalaulah Ijam diberi peluang melihat ini semua, mesti dia bangga dengan Danish..

Danish gembira sangat bila menang dan dapat trofi. Trofi pertama dalam hidup dia..hehehe..Habis dicanang kat semua orang yang dia menang trofi. Macam biasalah...dia mesti ada soalan cepu emas untuk saya..


"Mama..macam mana mereka boleh buat hadiah ni sampai berkilat sangat Ma?..."

"Ini mesin yang buat..benda baru memang berkilat.."

"Cerdik betul mesin tu kan Ma boleh buat benda berkilat macam ni.."

Huhuhu....



Backdrop yang sangat sederhana



Danish dan kawan2



Kumpulan Umi Kalsom sedang menyelesaikan kira2



Kumpulan Umi Kalsom membaca doa sebelum tidur



Kumpulan Umi Kalsom dapat tempat ke-2

No comments: