A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 6, 2011

Berkongsi Khabar Gembira

Prof Kamil menelefon saya hari ini. Beliau memulakan bicara dengan mengusik saya yang terlalu "sibuk" hingga tidak menziarahi sahabat yang sakit..terpecah gelak saya dengan usikan itu. Niat nak melawat tu memang dah ada, cuma tidak sampai sahaja - alasan saya untuk menepis smash dari Prof. Lagipun saya nak tunggu muka Prof kembali hensem baru saya akan jumpa Prof. (baik punya ayat..hehehe..) Kemudian Prof maklumkan tentang tawaran yang beliau terima untuk menjadi Profesor di Madinah. Saya dah agak ada berita gembira yang ingin beliau kongsikan. Saya tahu beliau sangat gembira. Suaranya menceritakan perasaan di dalam hatinya. Beliau berkira-kira untuk bersara awal dan sekiranya semua berjalan lancar, beliau akan berkhidmat di sini hanya sehingga 31 Ogos tahun ini. Ianya tidak berapa lama saja lagi. Hanya tinggal beberapa bulan. Suatu ketika dulu, beliau pernah memberitahu tentang minat dan hajat beliau untuk bekerja dan berhijrah ke Madinah. Teringatkan itu, hati saya berdetik, Allah makbulkan doa Prof..beruntungnya Prof. Prof mempunyai pakej yang boleh dikatakan lengkap. Bekerja dan berhijrah ke sana bukanlah sesuatu yang mustahil bagi orang2 seperti Prof. Merenung diri sendiri menyebabkan saya rasa tak mungkin perkara sebegitu akan berlaku dalam hidup saya. Bukan kecewa dengan takdir hidup cuma realistik dengan kehidupan sendiri.. Tahniah Prof. Saya doakan Allah permudahkan segala urusan Prof untuk berhijrah ke Madinah. Doakan saya akan mendapat peluang mengetuk pintu rumah Prof di Madinah nanti ye... Dan saya akan kehilangan bukan sahaja sahabat tetapi juga seorang bapa yang banyak membantu ketika saya sedang bergelut dengan takdir dan ujian kehidupan..

No comments: