A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, April 11, 2011

Geram!!!!

Saya tak suka orang yang suka merendah2kan orang lain terutama sekali kalau mempermainkan fizikal orang itu. Ikut sedap hati je nak mengata orang tu pendeklah, gemoklah, rambut macam ni, hidung macam tu..belum lagi mempermain-mainkan nama orang, pastu gelarkan mereka dengan panggilan2 yang tak manis langsung. Saya yang mendengar kutukan tu rasa tak selesa dan lama kelamaan menyebabkan rasa marah.

Sempurna sangat ke kejadian awak sampai ikut sedap mulut jek nak mengata orang. Bila tengok2 balik, awak tu pun bukannya hensem@ cantik sangat pun, kalau ada pun sedikit kelebihan paras rupa, kira bonuslah. Jadikan tu sebagai hadiah bukannya sebab untuk mengata orang sesuka hati jek. Hensem/cantik macam mana pun tapi kalau asyik mengata orang, bikin orang menyampah nak pandang muka awak. Tengok orang rumah/ girlfriend/boyfriend awak pun biasa je..takdelah hensem ke cun meletop! tapi bila mengata orang tak ingat... Dah la tu, sesuka hati je nak gelar orang tu macam2.


Susah sangat ke nak puji dan cari kelebihan orang. Kalau takde yang boleh dipuji sekalipun tak bermakna boleh dikeji sesuka hati. Apa yang awak kutuk tu adalah kejadian Allah. Maknanya awak kutuk Allah lah sebenarnya. Rezeki pun Allah yang bagi, tapi tak sedar diri.. Semua orang kalau diberi pilihan mestilah nak rupa yang cantik, hensem, jadi kaya raya, nama yang sedap2..badan langsing, kulit licin dan semua yang baik2 aje. Dah kita ni namanya hamba Allah, redhalah dengan apa yang ditentukan untuk kita. Janganlah pulak kelebihan yang kita ada buat kita jadi sombong..itu semua pinjaman je beb...


Saya malas nak layan orang2 macam ni. Sekali dua diingatkan boleh lah, tapi kalau dah berpuluh kali diingatkan jangan suka mengata pun masih tak berubah, goodbye je lah...I'll show you the way out of my life..korang kawan la dengan orang yang suka mengata macam korang jugak. Tak rugi pun hilang kawan macam korang..huh! Grrr...!!

2 comments:

ms.legolas said...

aetuju sgt2..

ms.legolas said...

setuju sgt2..