A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 22, 2010

Bukan Yang Terbaik

Ada ketikanya apa yang kita mahu dan inginkan tidak kesampaian. Yang berlaku bukan seperti apa yang diharapkan. Bila ini berlaku, akan timbul rasa kecewa, hampa dan duka. Persoalan demi persoalan dengan awalan kenapa...kenapa dan kenapa akan terus bermain-main difikiran hingga menyesakkan dada.

Hati dan keinginan berharap agar apa yang diimpikan menjadi nyata. Mengharapkan takdir yang lebih baik dan apa yang menyakitkan itu tidak berlaku. Namun itu cuma harapan sahaja.

Apa yang telah ditentukan untuk kita adalah yang terbaik selaras dengan batas kemampuan kita. Mungkin apa yang diingin dan dihajatkan tidak atau belum dimakbulkan kerana sebab yang tidak terjangkau dek akal manusia yang sangat singkat. Mungkin jika kemahuan itu termakbul, kita akan kufur dengan nikmatNya atau mungkin juga Allah mempunyai perancangan yang lebih baik untuk kita.

Aduhai hati...redhalah dengan apa juga ketetapanNya. Semuanya yang tidak menjadi milik dan hak kita telah ditentukan olehNya dan yang pasti ianya bukan yang terbaik untuk kita. Yakinlah dengan kasih sayang Allah.

Sesungguhnya Allah Maha Bijaksana.


2 comments:

Ahmad Nawawi Yaakob said...

Nape ni.. dapat present tak paper kita tu?

mamadanish said...

Ustaz..
Tak dapat present paper kita kat konferensi hari tu..belum rezeki kita lagi..