A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 14, 2010

Hujan

Hujan turun mencurah-curah malam semalam..rahmat menyejukkan tanah Segamat yang panas melampau beberapa hari sebelumnya. Tanpa aku sedar dapur rumah dah lencun dengan titisan hujan. Bumbung rumah aku bocor!

Masakan bumbung rumah tu bocor? Mungkin hujan lebat berserta angin kuat menyebabkan susunan genting tu berubah. Air menitis laju melalui celah-selah siling...aku meletakkan susunan besen bagi menadah titisan air hujan..
Macam2 aku fikirkan bila melihat air hujan yang menitis laju tu. Macam mana nak buat ni? mana nak cari orang baiki bumbung? Ya Allah..manalah aku tau nak handle benda2 macam ni..

Melihat kepada situasi itu hati aku tiba2 dipagut rasa sayu dan ingatan aku terus melayang kepada Ijam. Entah kenapa dalam keadaan itu aku teringat pada Ijam - kalaulah Ijam ada lagi. Pada masa tu, hati aku terasa sedih dan sayu, dan air mata aku menitis deras - sederas titisan air hujan dari bumbung yang bocor itu!

Rindu bertandang lagi...

4 comments:

suara said...

Hujan yang hadir bersama kerinduan...

Saya tahu laluan hidup sebagai single parent tak mudah. Kuatkan semangat ya!

Anonymous said...

Salam Puan

Sorry nak bertanya. Ini Jaja yang pernah kerja kat JPA ke...Kalau betul...Jaja yang dulu tabah orangnya....Banyakkan bersabar.

Wassalam

mamadanish said...

Salam anonymous

Saya pernah berkhidmat di JPA pd tahun 2004. Saya kenal tuan/puan ke?

Anonymous said...

Salam Puan

Sori tak bagi tau nama. Suhaimi ex-bos

Wassalam