A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, April 15, 2010

Bertukar

Hari ini hari terakhir aku berada di BPJI. Esok akan lapor diri di HEA.

Jangka masa 6 bulan setengah berada di sini terasa singkat pulak. Secara peribadi, aku seronok berada di sini, menjadi sebahagian daripada keluarga BPJI yang kecil. Selebihnya, ia ibarat satu buat aku.Rahmat untuk berada dekat dengan mereka2 yang suka berkongsi ilmu.


Terasa berat hati aku nak tinggalkan tempat ni. Kala hati mula terpikat, kaki pula terpaksa melangkah pergi. Sukar untuk aku jelaskan sebab sebenarnya kenapa aku sangat2 attach dengan BPJI walaupun tempoh berkhidmat di sini sangat singkat. Ianya pengalaman peribadi yang payah nak diluahkan. Banyak perkara2 yang akan aku rindui..Lepas ni, miss la rutin aku minta pendapat dan bertukar cerita jiran sebelah bilik..


Tempat baru? Aku tak berani membayangkan apa2. Apa yang penting, sentiasa redha dan bertawakal dengan ketentuan Allah. Jadi diri sendiri dan elakkan kontroversi.. (macam promo iklan pulak!). Aku cuba berfikiran paling positif tentang tanggung jawab dan cabaran di tempat baru. Aku pohon pertolongan dan perlindungan Allah.


Kepada Prof Kamil, Pn Azizah, Encik Ezan, Elly, Iena, Jannah & Kak Mis - Terima kasih yang tidak terhingga atas segala budi dan kebaikan yang dihulurkan.. Saya mohon maaf atas keterlanjuran bicara dan perlilaku yang mungkin mengguris rasa...


bersama rakan2 yang sudi hadir

1 comment:

Ahmad Nawawi Yaakob said...

selamat bertugas.. walau di manapun tetap orang yang sama..