A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 1, 2009

Pantun Oh! Pantun


wajah pemantun2 yang hebat

Semalam diadakan pertandingan pantun antara staf dan student. Aku wakil bahagian Pentadbiran bersama En Husin dan Saiful. Kali terakhir berpantun, 14 tahun dulu dalam zaman2 sekolah. Bila sekarang nak berpantun balik, berasap jugak kepala nak fikir. Dalam keadaan terdesak, kemajuan teknologi jadi penyelamat yang terbaik. Cari la kat mana-mana dalam internet pasti ada pantun yang sesuai. Bila semalam berpantun, gamat jadinya speaker's corner tu. Student (pihak lawan) memang betul2 well prepared. Siap ada bunga rampai ditabur2 sebelum berpantun. Team pentadbiran sempoi je tapi tetap kontrol cool. Walaupun takde latihan, persediaan pun last minute (3 jam sebelum pertandingan), kami tetap hebat di gelanggang (perasan!). Punya terer kitorang ni sampai tak payah tulis bila nak menjawab pantun, pilih je mana pantun yang berkenan. Semuanya dah siap. (thanks to internet)....Ini bukan soal mengelat tapi work smart...hehehe.
Sudahnya kami jadi naib johan kurang satu markah dari juara (pssst...2 pasukan je yang bertanding). Kalau kami tabur bunga manggar rasanya boleh jadi juara kot...:)

3 comments:

AR Johor said...

Tahniah...tahniah...tak sesia saya dengarkan pantun Din Beramboi pada korang... itulah strategi yang digunakan untuk 'mematah riukkan' pantun pihak lawan..nak dengar lagi...nak dengar lagi (cakap gaya jagjit dalam citer upin dan ipin)...he..he..walaupun saya outstation..aura kemenangan dah dapat dirasa dari awal dengan gandingan mantap Jaja, Hussin dan saiful...Tahniah...tahniah sekali lagi

mamadanish said...

Memang bertuah pasukan pentadbiran dapat pengurus yang ada AURA...hehehe

mamadanish said...

Memang bertuah pasukan pentadbiran dapat pengurus yang ada AURA...hehehe