A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, February 12, 2013

Rutin

Cuti panjang sempena Tahun Baru Cina sudahpun berakhir. Cepatnya masa berlalu. Esok semua akan kembali bertugas seperti biasa.

Kalau saya masih tinggal di Segamat, mungkin saya sedang dalam perjalanan balik dari kampung di waktu-waktu begini. Rutin biasa bila ada cuti panjang.

Sekarang rutin itu dah bertukar. Saya akan banyak travel ke JB. Perjalanan sejauh 120km setiap hari untuk ke kuliah. Rutin baru yang masih janggal untuk dilaksanakan.

Saya sentiasa berdoa agar 'kuda jepun' saya sentiasa sihat dan tiada masalah. 'Dia' perlu bekerja keras dalam tempoh setahun setengah ini..Jasa 'kuda jepun' saya bukan sedikit. 
Saya juga berdoa Allah berikan saya kekuatan dan kesihatan untuk memandu dan menghabiskan pengajian seperti yang sepatutnya.

Ya Allah Ya Rabbi..kepadaMu aku berserah dan bertawakal..Kau permudahkan perjalananan pengajianku Ya Allah..Aku tak berdaya tanpa pertolongan dan bantuanMu. Aku bermohon dengan sesungguhnya Ya Rahim...Engkau bantulah aku Ya Allah...

No comments: