A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 25, 2012

Ziarah

Sudah lama saya tak menziarah Ijam. Lebih sebulan juga saya tak balik kampung. Hujung minggu lepas saya balik juga ke kampumg walaupun sekejap. Perasaan nak jumpa Ijam menarik2 untuk saya balik.

Berada dekat dengannya membuatkan satu persatu kenangan dulu muncul kembali

Dulu...saya selalu berada di sini menemani dia. Terasa tak sanggup nak tinggalkan dia seorang diri. Duduk berdua berjam-jam lamanya pun tak terasa.

Dulu...saya pernah membayangkan Ijam pergi sementara..akan balik semula bersama saya dan Danish. Di pusara itu saya berangan dan memohon Allah kembalikan Ijam pada saya.

Dulu..di sini saya berkongsi suka duka lawar jiwa saya.

Dulu...di sini air mata saya sering tumpah menahan seribu satu rasa dalam dada.

Hari ini..saya masih berkongsi cerita hidup saya dengan dia..segala kepayahan dan kegembiraan saya kongsikan bersama. Biarlah apa orang nak kata..ianya tak menjadi kudis bagi saya.

Hari ni ..airmata syaa masih lagi sukar ditahan bila berada disisinya.

Hari ini...kaki saya masih terlalu berat untuk melangkah tinggalkan dia di situ..separuh jiwa saya tertinggal di situ.

Hari ini ....kenangan hari pertama menghantarnya dulu ke sini kembali bermain.Semuanya masih segar, jelas dan nyata.

Dulu dan hari ini tiada bezanya..awak tetap dalam hati saya. Kasih awak tiada gantinya. Tersimpan rapi dalam tempat yang paling istimewa.

Hanya kasih sayang dan kenangan kita yang tinggal untuk saya kenang. Awak jauh di mata tetapi selalu dekat di hati saya.

No comments: