A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, January 6, 2012

Berubah

Saya berusaha untuk berubah kepada satu fasa yang lebih baik. Ianya tiada kena mengena dengan tahun baru. Tidak perlu bertangguh untuk berhijrah, tidak perlu ada occasion untuk menjadi lebih baik. Ianya lebih bersifat peribadi. Semakin kita dewasa tidak bererti kita semakin bijak mahupun matang. Ada ketikanya tergelincir juga kerana tuntutan nafsu dan kehendak.

Saya harap saya dapat istiqamah dalam hijrah ini. Tidak mahu lagi silap pertimbangan dalam tindakan dan keputusan. Ada banyak lagi perkara yang perlu diutamakan daripada kemahuan dan kehendak naluri.

Saya sedang berusaha menjadi lebih baik. Saya akan berusaha untuk itu walaupun terpaksa kehilangan sesuatu. Saya benar2 mahu berubah. Semoga Allah mempermudahkan jalan saya. Saya tidak mahu jauh dari rahmat dan kasih sayangNya.

Saya bersedia dengan apa jua kemungkinan.

2 comments:

Saiful Rahimah said...

amin...

Saiful Rahimah said...
This comment has been removed by the author.