A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 7, 2012

Aku Kan Abang....

2 hari sebelum sekolah Danish buat rawatan gigi (saya lupa apa nama teknik rawatan tu). Mula2 dia memang macho. Siap menyanyi riang ria sebelum dipanggil. Semua poster dalam klinik tu jadi bahan untuk dia bertanya. Sejam menunggu, sejam jugaklah saya jadi penglipurlara menjawab, menjelaskan dan bercerita tentang macam2. Ada auntie hantar cucu dia puji2 dia pandai, tak takut jumpa dentist. Perlahan kat telinga saya dia jawab 'memanglah..aku kan abang.'..(skrip Upin & Ipin).

Masuk bilik rawatan dia masih ok. Dia boleh gelak2 bila doktor adjust kerusi tu. Half way of the treatment dia masih maintain ok. Tak lama lepas tu dah mula keluar suara syahdu, lepas tu makin lama makin kuat. Sudahnya melalak dia dalam bilik tu. Air mata campur air hidung campur peluh. Hilang dah macho dia kejap tadi.

Treatment lebih kurang 20 minit jadi huru hara. Nurse siap tutup pintu tak nak budak2 kat luar fobia pulak dengar suara Daniah meraung. Hehehe...

Selepas tu bila ditanya kenapa menangis, dia jawab 'betapa pahitnya ubat tu, betapa macam nak koyak mulut adik sebab kena buka besar..betapa tajamnya alat dia.'.

Saya pun jawab la..betapa tadi awak kata awak ni abang la konon...ermmm....





No comments: