A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, January 27, 2012

Bila rindu...

Sudah lama saya tak balik kampung. Lebih sebulan juga rasanya. Setiap kali hujung minggu ada saja perkara yang perlu diselesaikan. Secara tiba-tiba saya rasa jauh dari Ijam sebab dah lama tak jenguk pusara dia seolah-olah saya melupakan dia. Bukan tak ingat, lupa jauh sekali. Dia tetap di hati saya. Dia yang menaikkan martabat saya menjadi seorang isteri dan ibu.

Saya putuskan balik menjenguk dia. Sekejap pun jadilah. Saya terasa rindu saya yang sangat sarat tiba- menerjah. Lega dapat melawat pusara dia. Lama saya di situ. Bercerita, biarpun dia tak boleh mendengar, mengadu biarpun dia tak boleh lagi memujuk dan bertanya walaupun tiada jawapan yang diterima.Tapi saya rasa dekat dengan dia seolah2 dia ada di sisi.

Berada di sini membuatkan saya teringat saat awal dia meninggalkan saya. Di sini saya melepaskan tekanan di jiwa. Bercerita dan terus bercerita seolah2 dia ada bersama. Tak ada rasa jemu ataupun bosan. Lamanya saya tinggalkan Ijam sendiri di sini. Saya rindu dengan rutin yang dulu. Dan yang pasti, saya rindu dia!

3 comments:

Isriah said...

Sedihnyer...

Anonymous said...

sebak sy membacanya.. serasa sy dpt berkongsi rasa yg anda alami, tabahkan hati yg pergi biarkan pergi dgn rela, teruskan kehidupan moga ada sinar yg mennati..

maznah said...

hanya yang pernah melaluinya saje yang benar2 mengerti perasaan "rindu" itu....