A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, May 30, 2011

Khabar Dari Makkah

Saya terima panggilan dari Makkah. Mak Yah dan Abah Zainal yang sedang mengerjakan umrah menelefon bertanya khabar. Mereka nak bercakap dengan Danish tetapi tak dapat. Danish ada di kampung sempena cuti sekolah. Lagipun, bila mereka takde, saya takde pilihan lain kecuali hantar Danish balik kampung.

Hari ini Abah Zainal hantar sms minta nombor telefon di kampung. Nak sangat bercakap dengan Danish katanya. Insiden ini memberi kesan kepada perasaan saya. Bersungguh sangat dia nak bercakap dengan Danish. Ianya tanda kasih yang ikhlas pada Danish. Ianya bukan dibuat2 tapi lahir dari hati yang tulus.

Mereka tiada pertalian darah pun dengan kami tetapi kasih sayang yang diberikan kepada Danish melebihi kasih saudara sendiri. Mungkin juga kerana mereka menjaga Danish sejak dia berumur 2 bulan dan tambahan pula Danish anak yatim. Hubungan yang terjalin hampir 5 tahun ini adalah antara pemberian terbaik untuk saya dan Danish.

Saya bersyukur ditemukan dengan pasangan suami isteri ini dan keluarganya. Semoga mereka didalam rahmat Allah sentiasa.

No comments: