A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 25, 2011

HFMD

2 hari lepas badan Danish panas. Panasnya turun bila makan ubat. Saya kira demam biasa. Lepas tu dia complaint mulut dia sakit. Bila check, ada ulser di bahagian dalam pipi. Semalam, dia semakin susah nak menelan. Minum air pun dia kata sakit. Bila saya check, ulser dalam mulut dah banyak sehingga ke bibir dan lidah. Saya lihat tapak tangan dia ada lepuhan kecil yang agak banyak. Sah Danish sedang menghidap penyakit kaki, tangan dan mulut (HFMD). Patutlah dia demam dan banyak ulser.

Ini kali kedua dia terkena HFMD. Kesian bila dia susah nak makan dan minum. Lepas maghrib, saya bawa dia ke klinik dan doktor mengesahkan dia memang sedang dijangkiti HFMD. Doktor maklumkan sepatutnya bercuti sekolah selama 10 hari tetapi sebab kebetulan next week school holiday, so dia dapat MC sampai hari Jumaat. Danish akan menjadi terlebih manja bila dia sakit..:) So, malam tadi dia jadi tuan putera dan saya jadi dayangnya. Mintalah apa saja, akan saya tunaikan especially kalau dia nak makan dan minum..hehehe..Punyalah manja, pagi tadi dia siap call abah dan mak (babysitter) yang kebetulan akan berlepas mengerjakan umrah hari ini. Biasalah, sesi mengadu pun bermula..:) Alahai...siannya Danish...:(

Info lanjut tentang HFMD ada dalam http://www.infosihat.gov.my





2 comments:

Isriah said...

Semoga tabah menjaga anak yang sakit, saya doakan moga Danish cepat sembuh...

mamadanish said...

Tq Isriah..Danish da ok sket cuma manja masih lg terlebih.