A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, August 26, 2009

Tadarus @UiTM Johor

UiTM Johor menyemarakkan Ramadhan tahun ini dengan program tadarus di kalangan kakitangan. Program ini bermula pada hari Isnin yang lalu. Aku buat julung-julung kalinya join group staf admin wanita. Adalah dalam 10-12 orang yang join program ni dengan bimbingan Ustazah Siti Fatimah yang comel. Sedap sungguh bacaan ustazah tu, sesuai dengan cantik wajahnya.
Konsep tadarus ni, seorang demi seorang akan membaca Al-Quran dan yang lainnya akan menyemak bacaan tersebut. Sesiapun boleh memperbetulkan bacaan yang silap. Saling memperbetulkan antara satu sama lain bagi memperbaiki bacaan masing-masing. Tiada perasaan rendah diri atau berkecil hati. Ianya semata-mata untuk belajar.
Cantiknya kalau konsep ini diterapkan dalam kehidupan dan hubungan sesama staf di UiTM Johor ini. Semua staf saling bantu-membantu, sokong-menyokong dan memperbetulkan kesilapan rakan-rakan. Pastinya kurang konflik dalam bekerja dan tidak ada perasaan tidak puas hati antara satu sama lain. Takkan ada insan talam dua muka atau yang suka membuka aib orang di kampus ini.
Kalau ianya dipraktikkan, tak mustahil UiTM Johor akan menjadi tempat yang paling harmoni dan seronok untuk bekerja.

2 comments:

Ajid said...

betul betul betul bak kata upin&ipin ;P

Anonymous said...

Salam Puan,

Semua orang teringin untuk bertadarus alquran tapi takut bila ditegur baca tak betul.