A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, July 10, 2009

50

Hari ini hari ke 50 pemergian Ijam. Pejam celik pejam celik dah 50 hari dia tinggalkan aku dan Danish. Walaupun dah 50 hari, tapi kenangan bersama dia masih segar dalam ingatan. Masih terbayang saat-saat terakhir aku dengannya. Danish pulak, dua tiga hari kebelakangan ini dia selalu cakap dia rindukan papanya.
Sekejap tadi Ustaz Lokman datang ke ofis. Bila Ustaz Lokman bercerita tentang pengalaman kehilangan anak bongsunya baru-baru ini, aku seakan dapat merasakan apa yang dilaluinya. Bagaimana perasaannya ketika menghadapi insan tersayang yang sedang nazak. Serta-merta aku jadi sebak dan sayu terkenangkan Ijam. Aku masih belum boleh bercerita tentang Ijam dengan tenang. Aku perlukan sedikit masa untuk jadi lebih kuat dan tabah.

Kepada Ustaz Lokman, takziah atas kehilangan anak tersayang. Al-Fatihah.

No comments: