A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, December 12, 2011

Perlu Kuat

Saya on the way ke Kedah bila Maznah bagitau dia ada di pejabat dan dia tak mampu nak tahan emosi dan airmata dia. Hari pertama ke pejabat selepas dugaan yang besar berlaku dalam hidupnya. I was so touched to hear that. I wish I were there beside her..to comfort and to support her. I wish I could! Saya tau dia perlukan sokongan saat ini.

Saya pernah melalui pengalaman yang sama dan ianya bukan sesuatu yang mudah. Melangkah ke tempat kerja dengan status baru (yang saya rasa sangat berat untuk dibawa) seolah-olah melangkah untuk menyerah diri menjadi bahan cerita orang, menjadi bahan ketawa dan sindiran mungkin. Perasaan itu datang sendiri dan ianya memerlukan kekuatan untuk melawan yang bukan sedikit.

Bila terkenangkan Maznah, hati saya sangat tersentuh dan saya merasakan perasaan yang saya alami 2 tahun yang lalu datang kembali. Saya tak mampu menahan perasaan dan air mata. Tiba2 saya rasa rindu pada insan-insan yang saya sayang.

Maznah perlu kuat dalam situasi ini. Redha adalah kunci untuk mendapatkan kekuatan itu. Anggap ini adalah cara Allah mendidik kita untuk menjadi lebih kuat, lebih dekat denganNya. Yakin dengan segala yang telah diaturkan untuk kita kerana Dia Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.

Percayalah, akan ada cahaya kebahagiaan dalam setiap kesulitan. Itu janji Allah pada kita dan Dia tidak akan sekali-kali memungkiri janjiNya.

No comments: