A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, December 1, 2011

Cerita Pembuka

Saya telah bercadang untuk cuba kembali aktif menulis di sini mulai hari ini.

Dan hari ini saya mulakan dengan khabar sedih - suami kawan baik saya, Pn Maznah, Jurutera UiTM Johor yang juga sahabat saya telah kembali ke rahmatullah hari ini. Ianya cerita yang tidak gembira untuk dijadikan opening news.

Pemergian secara tiba-tiba menjadi satu dugaan yang sangat besar buat Maznah. Saya telah melalui pengalaman yang serupa dan jujur saya akui ianya dugaan yang sangat berat. Kehilangan tempat bergantung dan orang paling hampir dengan diri kita boleh menyebabkan kita hilang kawalan diri. Cuma iman pada Allah yang jadi pegangan dan sandaran.

Saya tak mampu menulis banyak tentang ini kerana ianya umpama membuka semula kisah hidup saya yang telah saya simpan kemas. Bukan untuk melupakan tetapi untuk mengelakkan kekuatan yang ada kembali goyah.

Kepada Maznah, bersabar dan redha dengan dugaan ini. Allah tidak akan menguji hambaNya dengan sesuatu yang diluar kemampuan kita.

Al-Fatihah untuk NorAzizi - semoga didalam rahmat dan kasih sayang Allah.

2 comments:

Ziah said...

Sy kwn maznah ms degree dl. Can u sms me pls?i will call u

Ziah said...

0168121370