A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, October 21, 2011

Patah Kaki

Sudah seminggu saya patah kaki sebab XXX700 sedang berehat.
Saya sewa teksi untuk pergi dan balik kerja. Seminggu ni memang takde outing. Cuma pergi dan balik kerja. Seminggu juga saya memasak untuk makan malam, seminggu juga Danish ponteng mengaji sebab tak boleh nak hantar dan jemput dan ianya menjadi seminggu yang sangat skima!
hehehe..

Tetapi seminggu patah kaki ni menyebabkan saya ada banyak masa untuk setelkan kerja2 rumah. Porch yang kosong menampakkan kawasan rumah jadi macam besar dan lapang. Saya suka!

Bila takde kereta saya tak banyak agenda dalam kepala sebab pergerakan terhad. Ianya membuatkan saya berfikir tentang mereka yang tak mampu nak berkereta. Anak2 pula ramai. Macam mana mereka nak bergerak agaknya. Macam mana kalau ada kecemasan? Kalau hujan macama mana pulak? Perlahan2 hilang rasa nak tukar kereta. Saya rasa cukup dengan apa yang ada. Hidup saya lebih baik dari sesetengah orang yang lain.

Betul cakap orang2 tua, kalau kita pandang orang yang lebih dari kita, kita akan sentiasa rasa tak cukup dengan apa yang ada. Pandanglah orang yang di bawah dan kita akan menghargai apa yang kita ada dan bersyukur dengan rahmatNya.

Tak sabar nak tunggu hero saya XXX700 balik next week!

No comments: