A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, February 10, 2010

Travelog Cinta Abadi

Alhamdulillah....Akhirnya aku berjaya juga menyudahkan membaca manuskrip Travelog Cinta Abadi. Itupun setelah berkali-kali ditanya oleh pengurus penulis..:) Kesibukan kerja kebelakangan ini menghadkan peluang untuk meneruskan pembacaan manuskrip tersebut.

Pertama kali ditawarkan untuk menjadi antara orang terawal yang dapat membaca manuskrip tersebut, aku rasa pengurus penulis dah tersalah orang. Alahai....Takkanlah orang biasa2 macam aku ni boleh memberikan komen yang bijaksana. Menulis pun setakat hanya di blog peribadi tetapi berhajat nak menilai tulisan orang lain. Tetapi pengurus penulis ni pandai meyakinkan orang [patutlah jadi pengurus..:)]. Akhirnya aku bersetuju. Terima kasih atas peluang ini.

Aku tidak pandai menulis ayat berlapik bahasa mahupun pujian melampau, namun apa yang aku catat di sini adalah catatan ikhlas dari rasa hati dan persepsi seorang pembaca yang biasa2 yang tidak mengenali siapa penulisnya.

"Travelog Cinta Abadi - sebuah karya yang ringkas, bersahaja namun amat menarik. Jalan cerita disusun kemas menjadikan setiap bab mempunyai daya tarikan tersendiri sehingga membuatkan hati ingin terus membaca hingga ke penghujungnya. Ianya satu nukilan dan penulisan yang sangat jujur. Membaca travelog ini umpama melihat sebahagian daripada cerita hidup saya sendiri...kisah budak kampung. Penceritaan yang ikhlas membuatkan setiap kisah di dalam travelog ini terkesan dalam hati. Ianya juga sebuah karya yang memperlihatkan kasih sayang Yang Maha Esa kepada hambanya".


2 comments:

Ahmad Nawawi Yaakob said...

Tahniah dpt jadi pembaca pertama kisah penulisnya.. mungkin termotivasi juga untuk menghasilkan sesuatu seperti itu..

mamadanish said...

Amin..