A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, February 1, 2010

Gagal

Hari ini merupakan permulaan minggu yang kurang baik bagi aku. Serasa diri aku gagal melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan sedangkan kalau mengikut waras akal ianya adalah sesuatu yang sangat mudah.
Entah di mana silapnya aku pun tak tahu. Segalanya telah aku sediakan seawal yang mungkin, tetapi di saat-saat akhir masalah lain menimpa dan akhirnya aku merasakan aku gagal dalam tugasan aku. Kegagalan ini ada bersangkut paut dengan pihak-pihak lain tetapi aku lebih suka menyalahkan diri aku sendiri. Memang itu sikap aku. Entah sikap baik ke buruk aku pun tak tahu. Makin lama aku fikirkan, makin nampak jelas kelemahan dan kekurangan aku sendiri.
Yang pasti, ada sesuatu yang Allah ingin aku pelajari dari pengaaman hari ini... Aku semakin berhati-hati dengan setiap perancangan yang aku lakukan.
Satu pengajaran yang amat berguna untuk aku. Namun rasa bersalah dan malu pada bos sangat2 aku rasakan sehinggakan nak dengar suara dia melalui telefon pun aku tak sanggup!

1 comment:

Ahmad Nawawi Yaakob said...

kegagalan mengajar kita erti kejayaan, erti kesabaran, erti kesyukuran..