A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, November 11, 2009

Pertama Kali

Sudah 2 hari aku terlibat secara langsung dengan pengendalian final exam. Bob terpaksa balik kampung sebab bapanya kurang sihat. Urusan peperiksaan akhir berada di bawah tanggungjawab aku untuk pertama kalinya. Syukur ada staf2 yang sangat berpengalaman dan sangat2 membantu.

Untuk pertama kalinya aku melihat sendiri senario dan keadaan di Bahagian HEA setiap kali musim peperiksaan. Semalam, first time dengar perkataan "pecah bundle" dan melalui sendiri pengalaman melakukan "pecah bundle". Best sangat cuba sesuatu yang baru...Macam budak baru masuk sekolah..semuanya rasa menyeronokkan. Aku dapat juga belajar tentang kemasukan markah peperiksaan yang selama ini sangat2 asing bagi aku. Kadang2 blur jugak juga tapi aku tetap kontrol cun..hehehe.. dalam hati tetap berdoa semoga ALLAH mempermudahkan segala urusan. Alhamdulillah, setakat ni tiada masalah yang besar. Exam berjalan lancar.

Dalam hidup kita perlu melalui banyak pengalaman 'pertama kali'. Yang penting, kita cuba lakukan yang 'pertama kali' itu dengan betul (Do It Right First Time).

No comments: