A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, November 8, 2009

Mimpi dan Rindu

Kita seringkali bermimpi. Sama ada mimpi yang indah atau sebaliknya. Ada yang berkata mimpi itu mainan tidur. Namun seringkali juga mimpi memberikan alamat tertentu kepada yang empunya diri.

Malam semalam aku bermimpikan Ijam. Dah lama jugak aku tak 'berjumpa' dia sebenarnya. Mimpi yang indah tu walaupun hanya sekejap dapat menghilangkan rindu aku padanya. Renungan mata dan sentuhannya di wajah aku buat aku benar-benar kenal yang itu adalah Ijam. Pandangan yang penuh dengan kasih sayang masih lagi sama seperti dulu. Tiada kata, tiada pesan, cuma renungan dan sentuhan yang sangat sebentar. Walau cuma sebentar, tapi sangat terkesan dalam hati.

Biarlah walaupun mungkin ianya hanya mainan tidur. Sekurang-kurangnya ia mainan yang menenangkan jiwa. Mainan yang mampu mengurangkan sedikit beban kerinduan yang aku tanggung. Aku mengharapkan agar mimpi itu datang lagi malam ini.

Rindunya saya kat awak Be!

2 comments:

Anonymous said...

Puan,

tiada apa yang lebih afdhal dari membacakan Fatihah kepada rohnya
apabila mimpikan orang yang dah
pergi. Allah maha Pengasih lagi
Penyayang. Dia tahu isi hati orang
yang ditinggalkan oleh orang tersayang.

Ahmad Nawawi Yaakob said...

moga tenang dia dan anda