A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, August 21, 2013

Hamster Oh Hamster

Assalamualaikum dan Salam Syawal

Syawal sudah pun hampir 2 minggu berlalu..kuih raya, baju raya, duit raya semuanya dah simpan..hehehe..

Danish dapat kumpul banyak juga duit raya..Alhamdulillah, rezeki Ramadhan berpanjangan hingga Syawal..dia ada hajat sendiri dengan duit raya dia tu. Bersungguh dia nak beli hamster..setiap kali lalu depan petshop mesti ajak usha hamster sekali dengan rumah dan gajet2 hamster yang lain.

Dia mula minat dengan hamster bila roomate saya kat UTM tu bela. Dia dah siap ambil short course dengan Kak Ikin (roomate saya) on how to take care the hamster..

Saya berkira-kira sungguh nak belikan dia hamster. Saya tak suka sangat dengan haiwan berbulu. Lagi la hamster tu kan kaum kerabat tikus. Bimbang juga dengan air kencing tikus tu kan. Dia pun bukan berani sangat nak pegang. Nanti saya juga yang kena cuci dan uruskan hamster tu..

Bila tanya berani ke nak pegang, mandikan hamster tu nanti, dia kata beli dulu baru tengok adik berani ke tak..erkkk???....Habis tu, kalau dia tak berani sape nak mandikan??? akuuuuuuu...jugak!


Hamster pujaan hati Danish


No comments: