A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 13, 2012

Syukur


Syukur Alhamdulillah..

Danish berjaya dalam ujian ke Sekolah Rendah Agama Bersepadu (SRAB). Ujian kemasukan pada bulan Ramadhan lalu. Melihat kepada jumlah calon dan kapasiti yang ditawarkan, peluangnya 50-50. Setiap kali berdoa, saya mohon yang terbaik untuk Danish. Kalau SRAB yang terbaik untuknya, Engkau permudahkanlah Ya Allah.

Saya sampaikan khabar gembira itu kepada Danish. Tiada reaksi teruja ataupun gembira. Oh yeke?...itu aje respond dia..alahai..kanak2 sekecil itu mungkin tak kisah kena pergi ujian dan tak kisah pun dengan result ujian..:)

Bila malam, saya katakan pada dia, dia akan ke sekolah SRAB sebab saya tak berkemampuan untuk menjemput dan menghantarnya untuk sekolah kebangsaan dan agama. Saya terikat dengan waktu bekerja. Dia nampaknya faham dan tak kisah pun. Saya bertawakal untuk dia pergi dan balik ke sekolah dengan van.

Sebelum tidur, dia reconfirm memang betul ke dia kena sekolah SRAB
- Ma, adik memang kena sekolah SRAB ke?
- Yelah..nanti Mama pergi daftar barulah Adik sekolah sana. Kenapa?
- Takde apa-apa.. sebenarnya adik tak pandai eja bintang dengan papaya masa ujian tu
- Ada soalan kena mengeja bintang dengan papaya ke hari tu?
- Ha'ah ada, tapi adik tak eja. Adik tak tahu nak eja.

Dah lama kot ujian tu, baru hari ini dia pecah lobang yang ada soalan yang dia tak boleh jawab..
Alahai Danish...Syukur dia masih terpilih ke sekolah itu..



No comments: