A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, August 9, 2011

Bila Mama Kaya Nanti....

Bila Mama kaya nanti, Mama jangan kedekut. Kalau ada duit lebih, kena bagi orang miskin. Kalau ada makanan banyak, bawak pergi masjid. Dapat pahala. Kalau Mama kedekut ke berlagak ke, nanti Allah tarik balik macam ni ajer..(sambil petik jari).. Ayat Danish yang disampaikan oleh cikgunya di Ar-Raudhoh dan dipanjangkan maklumannya kepada saya.

Lalu saya kisahkan padanya tentang kemurahan hati Papanya sehinggakan Papanya mempunyai kenalan dan kawan yang ramai. Papa danish punya ramai kenalan dan kawan kerana sifat Papa Danish yang pemurah dan tidak berkira. Papa selalu ikhlas hati bila menolong orang. Jadi, moral of the story, saya nasihatkan dia untuk mempunyai sifat2 pemurah seperti papanya..jangan kedekut dan mesti selalu berkongsi rezeki. Kalau tidak, nanti Allah tarik balik macam ni je..(sambil petik jari) dengan tujuan untuk mengajuk balik apa yang dia buat tadi. Dan jawapan Danish...

Tau la Ma, adik kan anak Papa..hensem macam papa, mestilah baik macam papa tapi adik putih sikit la dari papa...

Hmmm..ada unsur2 riak tu..hilang kisah kedekut tapi cakap pasal lain pulak. Nampaknya lepas ni saya kena bagi cerita tentang riak pulak...hehehe..



No comments: