A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, May 4, 2010

Kemaruk

Danish & tabung barunya

Mr Bear pujaan hati Danish


Danish punya hobi baru sekarang - kutip duit syiling. Semenjak dia beli tabung baru 2 minggu lepas, dia seboleh2nya nak penuhkan tabung tu secepat mungkin. Asal jumpa duit syiling je dia akan kutip masuk tabung dia - tak kiralah sape punya pun. Setiap hari dia akan bertanyakan saya ada syiling ke tak. Bila saya jawab takde, dia akan mulakan edisi siasat-selongkar dalam purse dan handbag. Betul2 kemaruk nak penuhkan tabung. Purse aza (auntie dia) pun jadi mangsa.

Bila mak dan abah datang repair bumbung hari tu pun, dia sibuk bertanya ada syiling ke tidak. Bila diberi duit kertas, dia tak nak. "Tabung adik ni, duit syiling je yang boleh masuk. Kalau duit kertas, masuk tin yang mama simpan..." Alahai Danish...siap pecah rahsia mana kita simpan duit.


Dah 2 minggu tapi dia masih belum hilang kemaruk nak penuhkan tabung dia..tunggu jelah berapa lama dia dapat penuhkan tabung tu dan yang pasti..tak taulah siapa2 lagi yang akan dia 'pau' untuk dapatkan syiling...:)

1 comment:

Anonymous said...

Ciannya Danish!Apa kemaruk?
Allah tak suka buat mama malu... Ingat tu!!!
Syurga di bawah tapak kaki ibu!
Jom kita main sorok2... Ben 10 tak syok! Lagi pun notebook auntie dah nak mogok. Lepas tu, kita tengok Ustaz Zamri Bercerita... mantopp lagi syokkk.