A Gift from Allah

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, March 30, 2010

Baru & Lama

Orang BARU

Ini adalah wajah anak terbaru (ke-2) Maznah, yang dah berusia hampir 40 hari. Nur Humaira Damia namanya. Comel dan tembam.
Danish teruja sangat dapat jumpa baby Mia. Dia yang terlebih sibuk snap gambar2 baby.
Tiba2 aku teringat pada Ijam. Dia betul2 teringin untuk mendapat baby girl selepas Danish.. Bukan rezeki kami untuk punya anak lagi. Allah lebih mengetahui. Terasa rindu padanya menyusup ke hati..Halus namun menggetarkan.
Nur Humaira Damia

Danish excited dpt pegang baby Mia


Kawan LAMA

Memang tak sangka, kawan lama yang dah bertahun2 tak berhubung tiba2 menghubungi aku. Kami berkawan rapat sejak sama2 belajar di UiTM Segamat sehinggalah tamat degree di UiTM Shah Alam. Kami berkongsi kepayahan, susah dan senang di tempat orang..dialah juga kawan untuk buat kerja2 gila masa study dulu..Kitakan 'geng'...hehehe...
Kami langsung putus hubungan selepas masing2 bekerja. Kali terakhir berjumpa bila aku bekerja di Putrajaya dan dia baru ingin memulakan tugas di Jalan Duta..ketentuan Allah, kami terjumpa di Puduraya yang penuh sesak..Selepas tu, kami membawa haluan masing-masing. Dia gagal dikesan kerana kerap kali bertukar no telefon.

Lantas, bila dia menghubungi aku semalam, aku terasa macam bermimpi je..Kami bercerita selama lebih sejam dan ianya masih lagi seperti kami 'muda2' dulu..(sekarang pun masih muda lagi...:P) Dia masih seperti dulu..mesra dan mudah ketawa.
Jujur aku katakan, aku benar2 gembira dengan panggilan telefonnya. Aku benar2 bersyukur kerana Allah bukakan hatinya untuk menghubungi aku.. Hari itu aku rasa hari yang sangat indah dan aku rasa aku tersenyum sepanjang hari kerana itu!
To Ijan, TQ for the call...


No comments: